Cercar:

Seccions

Fons Cathalaunia



Bibliografies



Metodologia del wiki
Dades

PrimerPreviSegüentDarrer

Nom : JuliaJuli
Julia
Julià

Grafies : Julia, Juliana, Juliani, Juliano, Julianum, Julianus, Iulia, Iuliana, Iuliane, Iuliani, Iuliano, Iulianus, Iulii, Iulio, Iuliono, Iuliu, Iuliolo (iulian)

Identitats :

  1. Julianus - prevere , escrivà - [ 819-XI-1 - 868-VIII-18 ] : 868-VIII-18M - Urgell, Conflent - Julianus, Juliono
  2. Iuliolo - difunt - [ - ] : 878|938-VI-18M - Barcelona - Iuliolo
  3. Juliani - sant - [ - ] : 880|910-V-12M - Galícia - Juliani
  4. Julià - arquebisbe de Toledo - [ - ] : [885-891]|887M - Gòtia - Juliani, Iuliani
  5. Julianus - testimoni - [ 886-V-27 - 921-II-25 ] : 921-II-25M - Cerdanya, Girona - Julianus, Iuliane, Iulianus
  6. Julius - monarca - [ - ] : 888M - Francia - Julius
  7. Julià - - [ - ] : [900-925]M - Besiers - Iuliano
  8. Iulia - - [ 910-VI-25 - 910-VI-25 ] : 910-VI-25F - Osona - Iulia
  9. Julia - femina - [ [912-926] - [912-926] ] : [912-926]F - Roergue - Julia
  10. Julianum - sant, beat, màrtir - [ - ] : 912-VII-20M - Alvèrnia - Julianum, Julianus, Juliani, Juliano
  11. Juliana - - [ 912|913-XI-28 - 912|913-XI-28 ] : 912|913-XI-28F - Nimes - Juliana
  12. Iuliana - - [ 913-VI-15 - 913-VI-15 ] : 913-VI-15F - Osona - Iuliana
  13. Iuliano - - [ 913-VI-15 - 913-VI-15 ] : 913-VI-15M - Osona - Iuliano

Gèneres : MF

Documents :

  1. D00004(Urgell) - Alterat. Acta de consagració de la Seu d'Urgell 819-XI-1 Alterat. Acta consecrationis Ecclesiae Vrgellensis
  2. D00006(Gòtia) - Alterat. Vida de Sant Teotard (840-893), arquebisbe de Narbona (885-893) [840-893] Alterat. Vita Sancti Theodardi
  3. D01224(Conflent) - Alterat? En judici del comte Salomonis el vescomte Eldesindo i els jutges Trasebado , Ermemiro , Absalon , Longobardo , Berane i Galindone , Ricosindus mandatari del comte s'evacua davant de Wardina mandatari de l'abat Witizane i el prevere Protasius del monestir de Sancti Andree sobre l'alou de la vila de Kanavellas , Tresvallos i Ucenias i reconeix que no poden ser del benefici del comte en provar-se per jurament de testimonis que eren propietats que el comte Berane havia tingut per herència i compra i que havian passat a la seva filla Rotrude i d'ella a la seva filla Anna que les havia donat a l'abat Eldepertus de Sanctum Stephanum i a Sancto Andrea. 868-VIII-18 Alterat? En judici del comte Salomonis el vescomte Eldesindo i els jutges Trasebado , Ermemiro , Absalon , Longobardo , Berane i Galindone , Ricosindus mandatari del comte s'evacua davant de Wardina mandatari de l'abat Witizane i el prevere Protasius del monestir de Sancti Andree sobre l'alou de la vila de Kanavellas , Tresvallos i Ucenias i reconeix que no poden ser del benefici del comte.
  4. D01301(Barcelona) - Castus dóna a la domus de Sancte Eolalie que reposa Sancte Crucis i al seu sagristà Teodisclo una terra en el terme de Villa Nova del Monte Iudeigo del territori Barchinonense , ho fa per la seva ànima i per la de la seva difunta muller Adanasia. 878|938-VI-18 Castus dóna a la domus de Sancte Eolalie i al seu sagristà Teodisclo una terra en el terme de Villa Nova del Monte Iudeigo del territori Barchinonense.
  5. D01292(Alvèrnia) - Alterat? El levita Arloinus cedeix a l'església de Sancti Juliani regit per l'arquebisbe Bituricensis Frotarius i el prepòsit Castellanus un mansus en la vila de Feliciano de l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica , en reserva l'usdefruit per el levita Abbo. 878-VI Alterat? El levita Arloinus cedeix a l'església de Sancti Juliani regit per l'arquebisbe Bituricensis Frotarius i el prepòsit Castellanus un mansus en la vila de Feliciano de l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica.
  6. D01232(Alvèrnia) - El sacerdot Ugbertus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el bisbe Frotharius , el prepòsit Castellani i el degà Eldefredi , tres vinyes en la vila de Proliacus de la vicaria Ambronensi en el comtat Telamitense del pagus Arvernico i dues més en la vicaria Nonatensi del comtat Brivatensi , una en la vila anomenada Valilia i una altra en la de Sorciacus , reserva l'usdefruit per els seus germans Ugbaldus i Eldoena aixi com per el diaca Abbo i per Aribertus. 879-IV El sacerdot Ugbertus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el bisbe Frotharius , el prepòsit Castellani i el degà Eldefredi , tres vinyes en la vila de Proliacus de la vicaria Ambronensi en el comtat Telamitense del pagus Arvernico i dues més en la vicaria Nonatensi del comtat Brivatensi , una en la vila anomenada Valilia i una altra en la de Sorciacus.
  7. D00590(Galícia) - Testament de l'abat Addalinus de la vila de Froliulfi aprop de Lugo en favor del prevere Leovegildus , fill de Sentario i net de la seva germana Senatrudia. L'abat li deixa la domus Frolfulfi que ell heretà del seu pare Sesguto amb totes les ampliacions per ell fetes, les heretats deixades per el seu germà prevere Froisendus, així com el bens que rebé del comte Gundesindo i de Roderico Gundesindo. 880|910-V-12 Testament de l'abat Addalinus de la vila de Froliulfi aprop de Lugo en favor del prevere Leovegildus , fill de Sentario i net de la seva germana Senatrudia.
  8. D01078(Alvèrnia) - El matrimoni Bertrandus i Gelindis amb Judelae cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vici Brivates regida per l'arquebisbe i abat Frontarius i el seu prepòsit Castellanus les propietats que foren del seu germà Heldeberti sites en la vila de Batusaco del comtat Brivatensi de la pàtria Arvernica , respectant-ne l'usdefruit mentre visqui de la part que el seu germà Ateberto cedí al degà de la casa , ho fan per l'ànima d'Heldeberto. 881-XII El matrimoni Bertrandus i Gelindis cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vici Brivates regida per l'arquebisbe i abat Frontarius i el seu prepòsit Castellanus les propietats que foren del seu germà Heldeberti sites en la vila de Batusaco del comtat Brivatensi de la pàtria Arvernica.
  9. D01097(Alvèrnia) - El sacerdot Odalricus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus un mansus en la cultura de les viles de Fontanas i Cojiaco de l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica , en reserva l'usdefruit per a ell , el seu nebot el clergue Isembatuus i el matrimoni amic Bernardus i Ermenrada. 881|882-I El sacerdot Odalricus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus un mansus en la cultura de les viles de Fontanas i Cojiaco de l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica.
  10. D01098(Alvèrnia) - Alterat. El sacerdot Odalradus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus els mansus que poseeix en la viles anomenada Crispiago de l'aice Brivatensi de la plaga Arvernica , en reserva l'usdefruit per a ell , el seu nebot el clergue Kinbardus i el seu parent el clergue Ricardi. 881|882-I Alterat. El sacerdot Odalradus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus els mansus que poseeix en la viles anomenada Crispiago de l'aice Brivatensi de la plaga Arvernica.
  11. D01022(Alvèrnia) - Alterat? Genesius dóna a l'església de Sancti Juliani del lloc dit Brivate en temps de l'arquebisbe Frodiarii i el prepòsit Castellani la vila anomenada Artossum de l'aice Bonorochensi del comtat Telamitensi , en reté l'usdefruit. 882-VII Alterat? Genesius dóna a l'església de Sancti Juliani del lloc dit Brivate en temps de l'arquebisbe Frodiarii i el prepòsit Castellani la vila anomenada Artossum de l'aice Bonorochensi del comtat Telamitensi.
  12. D00979(Alvèrnia) - Alterat? El matrimoni Benedictus i Feudoe cedeix l'església de S. Juliani del vicus Brivatensi regida per Frotarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus , la vila anomenada Cairolus de l'aice Caleriense del pagus Arvernico , se'n reserven l'usdefruit i deixan també en usdefruit al degà Eldefredo el mansus que treballa Ado. [883-885]-IV Alterat? El matrimoni Benedictus i Feudoe cedeix l'església de S. Juliani del vicus Brivatensi regida per Frotarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus , la vila anomenada Cairolus de l'aice Caleriense del pagus Arvernico.
  13. D01011(Alvèrnia) - Petrus cedeix a la basílica de Sancti Juliani Brivatensis on Frotharius bisbe Bituricensis n'és abat una vinya en la cort anomenada Blanede de la vicaria Nonatensi del comtat Brivatensi del pagus Arvernico , ho fa per la seva ànima i la del comte Bernardi i les del comte Bernardi i de la seva muller la comtessa Inmengardis , en reté l'usdefruit per ell i el seu fill Richardus. 883-VI Petrus cedeix a la basílica de Sancti Juliani Brivatensis on Frotharius bisbe Bituricensis n'és abat una vinya en la cort anomenada Blanede de la vicaria Nonatensi del comtat Brivatensi del pagus Arvernico , ho fa per la seva ànima i la del comte Bernardi i les del comte Bernardi i de la seva muller la comtessa Inmengardis.
  14. D00976(Alvèrnia) - Alterat. Bescanvi entre els monestirs de S. Martini regit per l'abat Odonis i el de S. Juliani regit per l'abat i arquebisbe Bituricae Frotharii , el primer aporta les viles de Dronius del pagus Tolorinse i la de Marciacus del pagus Arvernensi , i el segon la vila de Balneacum de la vicaria Cortininse del pagus Biturico. 885|886|887-V Alterat. Bescanvi entre els monestirs de S. Martini regit per l'abat Odonis i el de S. Juliani regit per l'abat i arquebisbe Bituricae Frotharii.
  15. D00992(Roma - Gothia) - Alterat. Carta del papa Esteve V per els bisbes Selvae , Hermemiro i Frodoino Barchinonensi per avisar d'excomunió si no desiteix de la seva usurpació a l'arquebisbat Tarraconensis que li correspon fixar a Theodardo i l'arquebisbat Narbonensis per tal com els apóstols Petro i Paulo evangelitzarem la Cisalpinan Gallia i Hispania amb el deixeble Pauli Sergio , Trophimo Ephesino i Torquato , Secundo , i Endelecio. [885-891]|887 Alterat. Carta del papa Esteve V per els bisbes Selvae , Hermemiro i Frodoino Barchinonensi per avisar d'excomunió si no desiteix de la seva usurpació a l'arquebisbat Tarraconensis que li correspon fixar a Theodardo i l'arquebisbat Narbonensis.
  16. D00959(Cerdanya) - Alterat? Judici entre el comte Wifredo i el bisbe Sclubane per les propietats del domus de Sancte Marie de la vall Rositano del pagus Virchitano , terres posades en cultura feia trenta anys per Sarracinus llibert d'Ailone amita del comte , com així ho juren fins a set testimonis presencials possant les mans sobre l'altar de la basílica de Sancti Martini del castell Petra Ommunii del comtat Certeniense. 886-V-27 Alterat? Judici entre el comte Wifredo i el bisbe Sclubane per les propietats del domus de Sancte Marie de la vall Rositano del pagus Virchitano , terres posades en cultura feia trenta anys per Sarracinus llibert d'Ailone amita del comte.
  17. D00961(Alvèrnia) - Alterat? Bodo dóna a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per l'abat Frotarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus els bens que té en la vila de Parietes en l'aice Caldiacense del comtat Telamitensi de la pàtria Arvernica , ho fa amb el consentiment del seu germà Adalandi. 886-III Alterat? Bodo dóna a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per l'abat Frotarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus els bens que té en la vila de Parietes en l'aice Caldiacense del comtat Telamitensi de la pàtria Arvernica.
  18. D00960(Alvèrnia) - Alterat? El prevere Eldebaldus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vico Brivatensi regida per l'arquebisbe Bituricensis i abat , Frontarius i el prepòsit Castellanus un mansum i una vinya en la vila de Felgerias de l'aice Brivatensi de la patria Arvernica , se'n reserva l'usdefruit per a ell i després seu , per els seus amics , el degà Eldefredus i Girbaldus. 886-IV Alterat? El prevere Eldebaldus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vico Brivatensi regida per l'arquebisbe Bituricensis i abat Frontarius i el prepòsit Castellanus un mansum i una vinya en la vila de Felgerias de l'aice Brivatensi de la patria Arvernica.
  19. D00934(Alvèrnia) - Alterat? Els germans i fills de Fulcaldi , Elizabeth , Bertrandus i Eldebertus cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vico Brivates regida per l'arquebisbe i abat Frotarius i el prepòsit Castellanus una sexta part de les terres que tenen en la vila de Batusaco del comtat Brivates de la patria Arvernica , exceptuant la sisena part que reté Elizabeth i reservant la donació en úsdefruit per Attebertus germà d'Elizabeth. 887-IV Alterat? Els germans i fills de Fulcaldi , Elizabeth , Bertrandus i Eldebertus cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vico Brivates regida per l'arquebisbe i abat Frotarius i el prepòsit Castellanus una sexta part de les terres que tenen en la vila de Batusaco del comtat Brivates de la patria Arvernica.
  20. D00916(Alvèrnia) - Alterat. Abbo , levita , cedeix a l'esglesia de Sancti Juliani del vico Brivatensi regida per l'arquebisbe i abat Frotharius i el prepòsit Castellanus els mansos que posseiex en la vila de Fontenaco de la vicaria i comtat Brivatensi del pago Arvernico , se'n reserva l'usdefruit per a ell i per el seu nebot , el clergue Milo , després seu. 887-V Alterat. Abbo , levita , cedeix a l'esglesia de Sancti Juliani del vico Brivatensi regida per l'arquebisbe i abat Frotharius els mansos que posseiex en la vila de Fontenaco de la vicaria i comtat Brivatensi del pago Arvernico.
  21. D00839(Alvèrnia) - Alterat? Australdus amb els seus germans Girbaldus , Teuberga i Astrildis i el seu pare Domenaldo fan donació de dos camps i dos prats en la vila de Caucinogilo i Genecense en l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica a l'església de Sancti Julinai del vicus Brivates regida per el bisbe i abat Adalgerius i el prepòsit Eldefredus , els deixen però en usdefruit vitalici al levita Udalricus i el seu germà Elmenricus. 888|889-VI Alterat? Australdus amb els seus germans Girbaldus , Teuberga i Astrildis i el seu pare Domenaldo fan donació de dos camps i dos prats en la vila de Caucinogilo i Genecense en l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica a l'església de Sancti Julinai del vicus Brivates regida per el bisbe i abat Adalgerius i el prepòsit Eldefredus.
  22. D01048(Francia) - Cant d'alabança al rei Odó. 888 Cant d'alabança al rei Odó.
  23. D00898(Alvèrnia) - Alterat. Heldefredus prepòsit de l'església Brivetensis edificada en honor del màrtir Juliani deixa en usdefruit al levita Heldeberto i al clergue Ragniberto terres que rebè en herència dels seus pares , d'Adalgardani i de conquisto en les viles de Nualico , Cassaniola i un mansionile anomenat Monsteriole sits a prop de la vila de Brivatis en el mateix aice del comtat Brivatensi del pagus Arvernico. [888 - 909] Alterat. Heldefredus prepòsit de l'església Brivetensis edificada en honor del màrtir Juliani deixa en usdefruit al levita Heldeberto i al clergue Ragniberto terres en les viles de Nualico , Cassaniola i un mansionile anomenat Monsteriole sits a prop de la vila de Brivatis en el mateix aice del comtat Brivatensi del pagus Arvernico.
  24. D00896(Alvèrnia) - Alterat. Claudius amb la seva dona Algamode cedeix a l'església on reposen les restes de Juliani cinc mansus en la vila de Cassanias de l'aice Loiacense en el comtat Brivatensi de l'orbe Arvernico , es reserva l'usdefruit i quan ell mori el mateix llavors per el levita Hathebertus. [888 - 898]-IX Alterat. Claudius amb la seva dona Algamode cedeix a l'església on reposen les restes de Juliani cinc mansus en la vila de Cassanias de l'aice Loiacense en el comtat Brivatensi de l'orbe Arvernico.
  25. D00865(Alvèrnia) - Alterat. Frotarius , arquebisbe Bituricensis i abat de Sancti Juliani Brivatensis emet prestària en favor de Cunabertus de bens sits en la vicaria Cantinialica de l'aice Brivatensi , l'església de S. Andreae de la vila de Jax , un mansus en la vila de Trintiniaco , tres en la vila anomenada Crumiliaco , un més a Fabricas i una vinya a Cagalis per una taxa anual de vuit solidos. 888-IX Alterat. Frotarius , arquebisbe Bituricensis i abat de Sancti Juliani Brivatensis emet prestària en favor de Cunabertus de bens sits en la vicaria Cantinialica de l'aice Brivatensi.
  26. D00864(Alvèrnia) - El prevere Hugbertus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per l'arquebisbe Bituricensis Frontarius , el prepòsit Eldefredi i el degà Gerardi , possesions que li vingueren de conquistum en la vila anomenada Proliaco de la vicaria Ambronensi en el comtat Telamitense del pagus Arvernico , se'n reserva l'usdefruit per a ell i als seus amics els levitas Hugbaldus , Ebdolenum i Abbonem. 888-IX El prevere Hugbertus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per l'arquebisbe Bituricensis Frontarius , el prepòsit Eldefredi i el degà Gerardi , possesions en la vila anomenada Proliaco de la vicaria Ambronensi en el comtat Telamitense del pagus Arvernico.
  27. D00807(Alvèrnia) - Rado amb el consentiment del seu germà Rainaldo fa donació de terres al bisbe Adalgarius regent de l'església de Sancti Juliani de bens sits en l'aice Brivatensi de la patria Arvernica , la capella Sconbonito de de la vila de Lubiliaco , el mansus Doplario de la vila de Cabannas , el mansus Doplario Amiseriaco de Boberias i dos mansus en el lloc anomenat Conbrunas ; els deixa en usdefruit al levita Atebertus i el prevere Aimonius. 890-III Rado amb el consentiment del seu germà Rainaldo fa donació de terres al bisbe Adalgarius regent de l'església de Sancti Juliani de bens sits en l'aice Brivatensi de la patria Arvernica.
  28. D00800(Alvèrnia) - Alterat? Airaldus , Girbaldus , Astrildis i Teoberga cedeixen a l'església de Sancti Juliani fundada en el vicus Brivatae regida per el bisbe i abat Adalgerius , el prepòsit Eldefredus i el degà Giraldus un camp amb dos prats en la vila anomenada Caucinogile de l'aice Brivatensi en la patria Arvernica , en reserven l'usdefruit per a Utelricus i els seus germans. 890-VI Alterat? Airaldus , Girbaldus , Astrildis i Teoberga cedeixen a l'església de Sancti Juliani fundada en el vicus Brivatae regida per el bisbe i abat Adalgerius , el prepòsit Eldefredus i el degà Giraldus un camp amb dos prats en la vila anomenada Caucinogile de l'aice Brivatensi en la patria Arvernica.
  29. D00780(Alvèrnia) - Hato , per la sevà ànima i per la de la seva mare Atildis fa donació a l'església de Sancti Juliani regida per l'abat Adalgerius , el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus d'un camp en la vila anomenada Rignago de l'aice Brivatensi en el pagus Arvernico que li vingué per conquestum , en reserva l'usdefruit per el seu amic Arlabaldum. 891-VI Hato , per la sevà ànima i per la de la seva mare Atildis fa donació a l'església de Sancti Juliani regida per l'abat Adalgerius d'un camp en la vila anomenada Rignago de l'aice Brivatensi en el pagus Arvernico.
  30. D00737(Alvèrnia) - Alterat? Adalberga amb els seus fills Girbertus i Droetebertus i amb Austendus i Raganfredus juntament almoiners del difunt bisbe Joanni , dóna a l'església de Sancti Juliani del vocus Brivatensi regida per el seu abat Andalgerius bisbe Autunensis , el prepòsit Eldefredi el degà Bernardi , bens en l'aice Terlonensi del pagoi Arvernico , i les vinyes i el manso que en la vila de Vasello que treballa Robertus , simultàniament Adalberga i els seus fills Girbertus i Droetebertus afageixen els seus mansos en aquesta mateixa vila per l'anima del difunt bisbe i del seu marit Roberto , tot reservant-se'n l'usdefruit mentre ella visqui. 892-VIII-5 Alterat? Adalberga amb els seus fills Girbertus i Droetebertus i amb Austendus i Raganfredus juntament almoiners del difunt bisbe Joanni , dóna a l'església de Sancti Juliani del vocus Brivatensi regida per el seu abat Andalgerius bisbe Autunensis , bens en l'aice Terlonensi del pago Arvernico sits en les viles de Agauraco i Vasello.
  31. D00750(Alvèrnia) - Alterat. Servusdei fa donació a l'església dedicada al beat Juliani del vicus Brivates on oficien el bisbe Adalgerius i el prepòsit Eldefredum d'una vinya en la vila de Severiaco de la vicaria Nonatensi de la patria Arvernica. 892-IV Alterat. Servusdei fa donació a l'església dedicada al beat Juliani del vicus Brivates on oficien el bisbe Adalgerius i el prepòsit Eldefredum d'una vinya en la vila de Severiaco de la vicaria Nonatensi de la patria Arvernica.
  32. D00709(Alvèrnia) - Alterat? El matrimoni Dado i Dida fan donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per el prepòsit Eledefredus i el degà Bernardus de quatre mansos i un prat en la vila de Fragsineto de l'aice Brivatensi en la pàtria Arvernica dos mansos en una vila innominada i de dos més mansos en la vila de Jorgoiola. 892|893-VII Alterat? El matrimoni Dado i Dida fan donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per el prepòsit Eledefredus i el degà Bernardus de vuit mansos i un prat sits en l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica.
  33. D00731(Alvèrnia) - Alterat. Ganena fa donació a l'església de Sancti Julaini del vicus Brivates regida per el comte i abat Willelmus i el prepòsit Eldefredus d'un mansus en la vila de Venosite del comtat Telemitensi a Arvernia on hi viu Adalardus. [893-909] Alterat. Ganena fa donació a l'església de Sancti Julaini del vicus Brivates regida per el comte i abat Willelmus i el prepòsit Eldefredus d'un mansus en la vila de Venosite del comtat Telemitensi a Arvernia.
  34. D00705(Alvèrnia) - Alterat? Atebertus cedeix a l'església de Sancti Juliani regida per el comte i abat Guillelmus i el prepòsit Eldefredus en remisió dels seus pecats una casa indominicada i una mansio a la vila de Batusaco de la vicaria Brivatensia en la patria Arvernica , en reserva l'usdefruit per a Gerabaldus , Adreberga , Teabrandus i els seus fills. 893|894-VIII Alterat? Atebertus cedeix a l'església de Sancti Juliani regida per el comte i abat Guillelmus i el prepòsit Eldefredus una casa indominicada i una mansio a la vila de Batusaco de la vicaria Brivatensia en la patria Arvernica.
  35. D00706(Alvèrnia) - Alterat? Robertus fa donació per remisió dels seus pecats a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillelmus i el prepòsit Eldefredus de les seves vinyes en la vila de Cadernago de la vicaria Nonatensi de la pàtria Arvernica que li vingueren per conquesta. 893|894-VIII Alterat? Robertus fa donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillelmus i el prepòsit Eldefredus de les seves vinyes en la vila de Cadernago de la vicaria Nonatensi de la pàtria Arvernica.
  36. D00707(Alvèrnia) - Alterat? El levita Atebertus cedeix a l'església de Sancti Juliani regida per el comte i abat Guillelmus i el prepòsit Eldefredus un mansus i una mansio que li vingueren per conquesta sits en la vila de Speciolas de la vicaria Brivatensia en la patria Arvernica. 893|894-VIII Alterat? El levita Atebertus cedeix a l'església de Sancti Juliani regida per el comte i abat Guillelmus i el prepòsit Eldefredus un mansus i una mansio en la vila de Speciolas de la vicaria Brivatensia en la patria Arvernica.
  37. D00681(Alvèrnia) - Alterat. Els germans Abbo , Aimó i Airardus dónen per els seves ànimes i per la del germà seu Gauzberti una vinya en la vila de Pollono de la vicaria Ambronensi del comtat Telamitensi a Sancti Juliani del vicus Brivates i als seus rectors el comte i abat Guillemus , el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus. 893-XI Alterat. Els germans Abbo , Aimó i Airardus dónen per els seves ànimes i per la del germà seu Gauzberti una vinya a Sancti Juliani del vicus Brivates i als seus rectors , el comte i abat Guillemus , el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus.
  38. D00672(Alvèrnia) - Alterat? Geilo fa donació de dos mansus en la vila de Sorciago a l'església de Sancti Juliani fundada en el vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillemus , el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus. 894-III Alterat? Geilo fa donació de dos mansus en la vila de Sorciago a l'església de Sancti Juliani fundada en el vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillemus , el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus.
  39. D00663(Alvèrnia) - Giraudus amb el consentiment de la seva mare Guitburgis dóna bens en les viles de Frentennago , Leccedoni i Seisanicus de l'aice Brivatensi i la de Lamiago de l'aice Cantillanico en la pàtria Arvernica a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillelmus el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus. 894-VII Giraudus amb el consentiment de la seva mare Guitburgis dóna bens en els aices Brivatensi i Cantillanico de la pàtria Arvernica a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillelmus el prepòsit Eldefredus i el degà Bernardus.
  40. D00645(Alvèrnia) - Alterat. El matrimoni Gerardus i Engalmodis cedeix propietats seves sites en el comtat Brivatensi del pagus Arvernico , dos mansos en la vila de Frontenago i una vinya en la de Seisanicos a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per el comte abat i rector Guillelmus , el prepòsit Eldefredus i el degà Nectardi. 895-IX Alterat. El matrimoni Gerardus i Engalmodis cedeix propietats seves sites en les viles de Frontenago i Seisanicos del comtat Brivatensi en el pagus Arvernico a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per el comte abat i rector Guillelmus , el prepòsit Eldefredus i el degà Nectardi.
  41. D00655(Alvèrnia) - Alterat. El matrimoni Nectardus i Doctrada fan donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillemus , el perpòsit Eldefredus i el degà Bernardus dos prats i un camp en la vila de Caucinogilo de l'aice Brivatendi de la pàtria Arvernica , en reserven però l'usdefruit per el prevere Uldaricus. 895-III Alterat. El matrimoni Nectardus i Doctrada fan donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte i abat Guillemus , el perpòsit Eldefredus i el degà Bernardus dos prats i un camp en la vila de Caucinogilo de l'aice Brivatendi de la pàtria Arvernica.
  42. D00646(Alvèrnia) - Alterat? El vescomte Armandus i la seva muller Bertildis fan donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per el comte Guillemus de les seves propietats tan presents com futures , quatre mansus i quinze vinyes que els hi vinguren per conquesta , en la vila de Rilago del comtat Brivatensi , se'n reserven però l'usdefruit. 895|896-VIII Alterat? El vescomte Armandus i la seva muller Bertildis fan donació a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per el comte Guillemus de les seves propietats en la vila de Rilago del comtat Brivatensi.
  43. D00628(Alvèrnia) - Alterat? Eldefredus i Engalfredus , juntament amb Gibernus e Isemberga cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi un prat en la vila de Caucinogolo en la vicaria Brivatensi que els hi vingué dels seus parents; en reserven l'usdefruit per el sacerdot Udaricus. 896-VI Alterat? Eldefredus i Engalfredus , juntament amb Gibernus e Isemberga cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi un prat en la vila de Caucinogolo en la vicaria Brivatensi.
  44. D00598(Alvèrnia) - Alterat? Arnulphus dóna un camp i un prat en la vila de Caucinogolo de la vicaria Brivatensi a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi, reserva però l'usdefruit per el sacerdot Udalrici al preu de vuit denarios anuals. 897-V Alterat? Arnulphus dóna un camp i un prat en la vila de Caucinogolo de la vicaria Brivatensi a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi.
  45. D00597(Alvèrnia) - Alterat? Ingalfredus i Eldefredus donen un camp i un prat en la vila de Caucinogolo de la vicaria Brivatensi a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi, en reserven l'usdefruit per el sacerdot Uldaricus al preu de dos denarios anuals. 897-V Alterat? Ingalfredus i Eldefredus donen un camp i un prat en la vila de Caucinogolo de la vicaria Brivatensi a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi.
  46. D00469(Alvèrnia) - El vescomte Stephanus dóna a l'església de Sancti Juliani del vic Bribatensi i al seu comte i abat Guillelmus , al prepòsit Eldefredi i el degà Nectardi , bens sit en la vila de Loberias del comtat Brivatensi del pagus Arvernico , per l'ànima del seu germà Rigaldi i les de Isembardi i Nicetii. [898-909] El vescomte Stephanus dóna a l'església de Sancti Juliani i al seu comte i abat Guillelmus , bens sit en la vila de Loberias del comtat Brivatensi del pagus Arvernico , per l'ànima del seu germà Rigaldi.
  47. D00475(Alvèrnia) - Giburgis dóna a l'església de Sancti Juliano del vic Brivatensi regida per el comte i abat Willelmus , amb Eldefredi prepòsit i Nectardi degà , en memòria del seu difunt marit Bernardi , bens sits al pagus Arvernico , dos mansus cuidats per Godalricus i Gausbertus en la vila de Basedugo de la vicaria Nonatensi , i dos mansus més en la vila de Brigeria de la vicaria Ucionensi. Se'n reserva l'usdefruit per ella i el seu fill Guidos a qui encarrega de fer una donació anual a la congregació per la festa de santa Maria d'agost d'un modium de vi. [898-900]-VI Giburgis , en memòria del seu difunt marit Bernardi , dóna a l'església de Sancti Juliano del vic Brivatensi regida per el comte i abat Willelmus bens sits al pagus Arvernico ; dos mansus en la vila de Basedugo de la vicaria Nonatensi , i dos més en la vila de Brigeria de la vicaria Ucionensi.
  48. D00479(Alvèrnia) - Alterat? Vivianus dóna a l'església de Sancti Julaini del vicus de Brivate regida per el comte i abat Willelmus , amb el prepòsit Eldefredi i el degà Nectardi , propietats en el pagus Arvernico i comtat Talamitensi; bens en la vila Antonio de la vicaria Ambronense , i vinyes a les viles de Poxelo i Villas Planas , i en els lloc d'Ariolalias i Aurea Valle. Ho fa per l'ànima dels seus genitors Bertelandi i Juvianae , la del seu germà sacerdot Bernardi i per la de Nectradani. Se'n reserva l'usdefruit , que ha de passar a la seva mort al seu senyor Heralius. [898-900]-VII-13 Alterat? Vivianus dóna a l'església de Sancti Julaini del vicus de Brivate regida per el comte i abat Willelmus propietats en el pagus Arvernico i comtat Talamitensi per l'ànima dels seus genitors Bertelandi i Juvianae , la del seu germà sacerdot Bernardi i per la de Nectradani.
  49. D00591(Galícia) - Alterat. Relació de la deposició de relíquies en l'altar de l'església de Sancto Jacobi Apostoli feta per el príncep Adefonsus i la seva dona Scemena amb el bisbe Sisnando. Es recorda la consagració feta per els disset bisbes : Joannes Occensis , Vincentius Legionensis , Gomelus Astoricensis , Hermegildus Ovetensis , Dulcidius Salmanticensis , Naustus Conimbrensis , Argimirus Lamecensis , Theodemirus Vesensis , Gumaedus Portucalensis , Jacobus Cauriensis , Argimirus Bracharensis , Didacus Tudensis , Egila Auriensis , Sisnandus Iriensis , Recaredus Lucensis , Theodesindus Britoniensis i Eleca Caesaraugustanensis. Es llisten les relíquies dipositades en el temple que antigament construí Adefonsus Magnus i que el rei fill del príncep Ordonii feu engrandir. 899 Alterat. Relació de la deposició de relíquies en l'altar de l'església de Sancto Jacobi Apostoli feta per el príncep Adefonsus i la seva dona Scemena amb el bisbe Sisnando.
  50. D00075(Berguedà) - Nantigisus consagra en honor de Sancti Juliani l'església de la vila de Kanavita que han edificat els seus pobladors. El bisbe constitueix la parròquia i la posa sota la cura de Santa Maria (seu del bisbat d'Urgell) i en nombra ministre de per vida al diaca Kampinus. La doten amb terres els següents habitants de la parròquia: Kampinus i el seu pare Suniario , Floresindus i Mumio , Gudemirus , Manzo i Witiza , Witiza amb Segnolfus i Ramnus , Ildegisus , Todalecus , Amoton i Blandiricus , Trasoarius , Nifridus , Galito , Desiderius , Alaricus , Auffredus , Agila. Kampinus a més la dota amb tres llibres (missalem , lectionarium & antiphonarium) i una patena amb un calce. 900|901-II-16 Nantigisus consagra Sancti Juliani de Kanavita.
  51. D00825(Besiers) - Fragments d'un antifonari de l'ofici diví de Besiers. [900-925] Fragments d'un antifonari de l'ofici diví de Besiers.
  52. D00503(Alvèrnia) - Alterat? Vitardus dóna per l'ànima de la seva difunta muller Rautrudis , propietats sites en les vicaries Ucionensi i Ambronensi a la congregació de l'església de Sancti Juliani regida per el comte i abat Guillelmus , el prepòsit Eldefredi i el degà Nectardi. Dóna , reservant-se l'usdefruit , l'església de Sanctae Mariae , la vila d'Airolas , els mansus de Becia i Valle Orseria , el de Sylva Maura de la vicaria Ucionensi i una vinya a la vila de Murato de la vicaria Ambronensi. 900-III Alterat? Vitardus dóna per l'ànima de la seva difunta muller Rautrudis , propietats sites en les vicaries Ucionensi i Ambronensi a la congregació de l'església de Sancti Juliani regida per el comte i abat Guillelmus.
  53. D00484(Alvèrnia) - Alterat? Eldebertus , amb el consentiment de la seva muller Alboara i dels seus germans Godbrando i Giraldo , fa donació al l'església dedicada al beat Julianus del vicus Brivatens , d'un mansus sit a la vila dita de Landainus del comtat Telamitensi de la patria Arvernica. Ho fa per la seva ànima i la dels seus amics i parents , preveient-ne el retorn als seus germans o als seus fills , en cas que el bens fossin alienats a la comunitat. [900-902] Alterat? Eldebertus , amb el consentiment de la seva muller Alboara i dels seus germans Godbrando i Giraldo , fa donació al l'església dedicada al beat Julianus del vicus Brivatens , d'un mansus sit a la vila dita de Landainus del comtat Telamitensi de la patria Arvernica.
  54. D00494(Alvèrnia) - Alterat? Rainaudus dóna a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensi , regida per el comte i abat Guillelmus , el prepòsit Eldefredus el degà Nectardus , propietats que aconseguí per conquesta a la vila de Casalellas , del comtat Brivatensi de l'orbe Arvernico. Se'n reserva l'usdefruit per a ell i per el seu amic Raganfredus i en fixa un pagament anual de dotze denarios. [901-903]-X Alterat? Rainaudus dóna a l'església de Sancti Juliani , del vicus Brivatensi , regida per el comte i abat Guillelmus , propietats que aconseguí per conquesta a la vila de Casalellas , del comtat Brivatensi de l'orbe Arvernico.
  55. D00497(Alvèrnia) - Alterat? El matrimoni Abo i Ado , cedeixen a la congregació de l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensia regida per el comte i abat Willelmus , el prepòsit Heldefredi i el degà Nectardi , les seves propietats tan alodials com de conquesta , en la vila de Severiaco , vicaria Nonatensi , comtat Bribatae del pagus Arvernico ; se'n reserven però l'usdefruit. 902-II-27 Alterat? El matrimoni Abo i Ado , cedeixen a la congregació de l'església de Sancti Juliani del vicus Brivatensia regida per el comte i abat Willelmus , les seves propietats tan alodials com de conquesta , en la vila de Severiaco , vicaria Nonatensi , comtat Bribatae del pagus Arvernico.
  56. D00510(Alvèrnia) - Alterat? Stephanus , per l'ànima del seu pare Rigaldi , dóna a la congregació de l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates , regida per el duc Guillemus , el degà Eldefredi i el prepòsit Nectardi , les seves possessions en la vila de Montilio del comtat Brivatensi en el pagus Arvernico i les que li vingueren per conquesta en l'apsitatem dita de Baurianicas , en la vicaria de Cantilio del comtat Brivatensi , prop de la vila de Silvianicus. 903-VII Alterat? Stephanus , per l'ànima del seu pare Rigaldi , dóna a la congregació de l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates , regida per el duc Guillemus , el degà Eldefredi i el prepòsit Nectardi , bens propis i de conquesta en la vila de Montilio del comtat Brivatensi en el pagus Arvernico.
  57. D00529(Alvèrnia) - Alterat? A la ciutat de Claromontem , en la seu de S. Agricole et Vitalis , Adalardus , prelat de l'església Arvernensis , signa l'acta de fundació i consagració de l'església dedicada als sants Juliani et Privati en la vila de Blaneda de l'aice Nonatensi , en el comtat Brivatensi , fundada per el sacerdot Joannes , prèvia verificació de la idoneïtat del lloc per el culte feta per el seu arxipreste HomoDei , i posada sota la jurisdicció de l'aula de Sancti Juliani Brivatensis que la dota i va representada per el seu eximi prefecte Heldefredus i el seu pentacontarchi adminiculator Nectardus. 905|906-XII-27 Alterat? A la ciutat de Claromontem , en la seu de S. Agricole et Vitalis , Adalardus , prelat de l'església Arvernensis , signa l'acta de fundació i consagració de l'església dedicada als sants Juliani et Privati en la vila de Blaneda de l'aice Nonatensi , en el comtat Brivatensi , fundada per el sacerdot Joannes i posada sota la jurisdicció de l'aula de Sancti Juliani Brivatensis representada per el seu eximi prefecte Heldefredus i el seu pentacontarchi adminiculator Nectardus.
  58. D00518(Alvèrnia) - Alterat? Aifredo comte per la gràcia de Déu , amb el consentiment de la seva muller , i davant del seu amic qui així mateix dóna el seu consentiment , fa donació a l'església de Sancti Juliani del vico Brivatense de tres mansus sits en el lloc dit Adoliasios del comtat Brivatensi en la pàtria Arvernensi ; se'n reserva però l'usdefruit , i en fixa un pagament anual de dotze denarios el dia de Sancti Juliani. <906 Alterat? Aifredo comte per la gràcia de Déu , amb el consentiment de la seva muller , fa donació a l'església de Sancti Juliani del vico Brivatense de tres mansus sits en el lloc dit Adoliasios del comtat Brivatensi en la pàtria Arvernensi.
  59. D00527(Alvèrnia) - Alterat? Rodavus , germà d'Abonis , dóna a la congregació de l'església de Sancti Juliani del vic Brivatae , regida per el comte i abat Guillelmus , el prepòsit Eldefredi i el degà Nectardi , la vila de Silvignanicus de l'aice Cantilianico , en el comtat Brivatensi del pagus Arvernico. Se'n reserva l'usdefruit que ha de passar a la seva mort al seu amic , el prepòsit Eldefredum. 906-IX-5 Alterat? Rodavus dóna a la congregació de l'església de Sancti Juliani del vic Brivatae , regida per el comte i abat Guillelmus , el prepòsit Eldefredi i el degà Nectardi , la vila de Silvignanicus de l'aice Cantilianico , en el comtat Brivatensi del pagus Arvernico.
  60. D00534(Alvèrnia) - Alterat? Bligardis viuda del difunt Bernardi , juntament amb Berigardus , Gausbertis i Bernardus , dóna per l'ànima del difunt , a la casa Dei de Sanctoque Juliano del vicus Brivatensi , on militen el prepòsit Eldefredus i el degà Nectardus , una vinya a la vila de Cagilissa del comtat Brivatensi. 907-VI Alterat? Bligardis viuda del difunt Bernardi , juntament amb Berigardus , Gausbertis i Bernardus , dóna a la casa Dei de Sanctoque Juliano del vicus Brivatensi , una vinya a la vila de Cagilissa del comtat Brivatensi.
  61. D00550(Alvèrnia) - Alterat? Odo , sacerdot i ardiaca , cedeix a l'església dedicada al màrtir Juliani , i als seus rectors , el gratia Dei duc Willelmus i el prepòsit Heldefredi , terres en la vila de Burzadis en el comtat Brivatensi del pagus Arvernis que li vingueren tant dels seus pares , com d'alou , com de conquesta ; per la seva ànima i la dels seus genitors Odonis i Reclindis. 909-IX Alterat? Odo , sacerdot i ardiaca , cedeix a l'església dedicada al màrtir Juliani , i als seus rectors , el gratia Dei duc Willelmus i el prepòsit Heldefredi , terres en la vila de Burzadis en el comtat Brivatensi del pagus Arvernis que li vingueren tant dels seus pares , com d'alou , com de conquesta.
  62. D00258(Osona) - El matrimoni Eldebertus i Iulia venen al matrimoni Argela i Elisia la seva heretat en la vila del mateix Argela, en el termini del castell de Taratello, en el comtat d'Ausona, per tres solidos i mig. 910-VI-25 El matrimoni Eldebertus i Iulia venen al matrimoni Argela i Elisia la seva heretat en la vila del mateix Argela, en el termini del castell de Taratello, en el comtat d'Ausona.
  63. D00555(Alvèrnia) - Alterat. Bertildis a dóna a la congregació de Sancti Juliani del vicus Brivatae , bens sits a la vicaria i comtat de Brivatae de la pàtria Arvernica , la curtem dita de Fontanas amb l'església de Sancta Mariae i en el lloc de Bone Fonte , el mansum cuidat per Rainaldus. Se'n reserva l'usdefruit per a ella i per els seus fills Bertrandus i Arlebaldus. 910 Alterat. Bertildis a dóna a la congregació de Sancti Juliani del vicus Brivatae , bens sits a la vicaria i comtat de Brivatae de la pàtria Arvernica.
  64. D00561(Alvèrnia) - Alterat? El matrimoni Itherius i Hersenda fa donació de terres a l'església de S. Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte , duc i abat Willelmus de bens sits en la vicaria Raditensi de l'aice Brivatensi , en les viles d'Addinago i Phaide , a Excoxitias , l'església de S. Stephani de Juvolaria , a Crosum i les viles de Mercoria , Cabrogile i Severiaco ; es disposa usdefruit dels bens a Canasco per Donnoleno i usdefruit de l'església de Sancto Salvatoris de Sarazaco per la seva muller Hersenda i en el seu defecte per el seu germà Gulfaldo , i en la seva falta , el seu net Andraeam. 911-IV Alterat? El matrimoni Itherius i Hersenda fa donació de terres a l'església de S. Juliani del vicus Brivatensi regida per el comte , duc i abat Willelmus de bens sits en la vicaria Raditensi de l'aice Brivatensi.
  65. D00348(Nimes) - Els matrimonis Inglualdus i Ducia , Bonellus i Leta i Johannes i Juliana venen al prepòsit Ansemiro una terra al lloc dir Planos , de la vila de Vols en el territori de la ciutat Nemausensis , per quatre sol. 912|913-XI-28 Els matrimonis Inglualdus i Ducia , Bonellus i Leta i Johannes i Juliana venen al prepòsit Ansemiro una terra al lloc dir Planos , de la vila de Vols en el territori de la ciutat Nemausensis.
  66. D00567(Alvèrnia) - Alterat. El matrimoni Rainulphus i Gauzberga donen a Arlebaldus , prepòsit de l'església dedicada a Sancti Juliani i als seus canoneges , dos mansus que els hi vingueren de conquesta , en la vila dita de Montiliis de la vicaria Brivatensi en el comtat Arvernico , per la redempció de la seva ànima. 912-VI Alterat. El matrimoni Rainulphus i Gauzberga donen a Arlebaldus , prepòsit de l'església dedicada a Sancti Juliani i als seus canoneges , dos mansus en la vila dita de Montiliis de la vicaria Brivatensi en el comtat Arvernico.
  67. D00568(Alvèrnia) - Alterat. Abbo cedeix a l'església de Sancti Juliani terres en la vila Avencus de l'aice Brivatensi en la patria Arvernica , ho fa per remei de la seva ànima i de les dels seus germans i amics , se'n reserva l'usdefruit. 912-VII-20 Alterat. Abbo cedeix a l'església de Sancti Juliani terres en la vila Avencus de l'aice Brivatensi en la patria Arvernica.
  68. D00397(Roergue) - L'emperador Lluís , a precs del seu parent , el comte i marquès Hugo , confirma els bens del seu fidel sacerdot Andree a la vila de Repentinis ; incloent la vinya que commutà amb Autbertus que fóu de Sancti Petri , el bens que li donà el degà Erlenus i els que li vengué Julia a Repentinis i Ortis. [912-926] L'emperador Lluís , a precs del seu parent , el comte i marquès Hugo , confirma els bens del seu fidel sacerdot Andree a la vila de Repentinis.
  69. D00566(Alvèrnia) - Alterat. El matrimoni Godrandus i Karadena dóna a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates i al seu rector i abat , el comte Guillelmus , el prepòsit Arlebaldi i el degà Nectardi , bens que els hi vingueren per conquesta , en la vila de Latiniaco de la vicaria Brivatensi del pagus Arvernico , excloent l'appendaria d'Aulbrandisca ; ho fan per les seves ànimes i la del seu senyor Astorgii. 912-V Alterat. El matrimoni Godrandus i Karadena dóna a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates i al seu rector i abat , el comte Guillelmus , el prepòsit Arlebaldi i el degà Nectardi , bens en la vila de Latiniaco de la vicaria Brivatensi del pagus Arvernico , ho fan per les seves ànimes i la del seu senyor Astorgii.
  70. D00334(Osona) - Judici de Vallfogona. En presència dels comtes i marquesos Mirone i Suniario , dels vescomtes Ermemiro i Unifredo i dels jutges Teuderico , Trasobado , Narbonese , Goltredo , Guntirigo , Centurio i Senderedo , i a petició d'Hictore , mandatari de l'abadessa Hemmone , 504 habitants de les viles i vilars en l'adjacència del monestir de Sancti Iohannis (Vinea ,Insula Langobardi , Miralias , Ienebrosa , Calvello , Perella , Francones , Enculatos , Mogio , Olceia , Scluvane , Rodebeldencis , Fornos , Puio redundo , Centullo , Boscharones , Sintigosa , Clarano , Roverbello , Vedellare i Planas) , declaren al uníson que tenen aquestes viles i vilars de la mà de l'abadessa Hemmone , a qui el seu difunt pare el comte Wifredus , per ordre reial , féu reedificar el monestir i qui posà termes a la vall que estava posada en desert , i que dita abadessa sota aquesta autoritat , col·locà els habitants a la vall en benefici i servei seu i dels seus successors al monestir. Se n'exclouen però els habitants de la vila de Cavallaria , i es declaren els termes de la vall. 913-VI-15 Judici de Vallfogona. En presència dels comtes i marquesos Mirone i Suniario , dels vescomtes Ermemiro i Unifredo , i a petició d'Hictore , mandatari de l'abadessa Hemmone , 504 habitants de les viles i vilars en l'adjacència del monestir de Sancti Iohannis , declaren al uníson que tenen aquestes viles i vilars de la mà de l'abadessa Hemmone , a qui el seu difunt pare el comte Wifredus , per ordre reial , féu reedificar el monestir i qui posà termes a la vall que estava posada en desert , i que dita abadessa sota aquesta autoritat , col·locà els habitants a la vall en benefici i servei seu i dels seus successors al monestir.
  71. D01047(Girona) - Davant de Quigone bisbe Gerundensis , el comte i marquès Mirone , els vescomtes Segarie i Ennegone i tres jutges , tretze testimonis juren sobre l'altar i les relíquies del beat Cipriani en la vila Expondeliano del comtat Bisuldunense , contra divuit testimonis duts a judici per Autatus súbdit i assertor del bisbe , que el terme de les viles de Bàschara i Cassaniolas , que descriuen , pertany al bisbat per preceptes reials i que les vinyes i construccions fetes en ell sense l'acord del bisbe han de passar a la seva jurisdicció en ser fetes contra llei. 921|925|926-II-25 Davant de Quigone bisbe Gerundensis , el comte i marquès Mirone , els vescomtes Segarie i Ennegone i tres jutges , tretze testimonis juren sobre l'altar i les relíquies del beat Cipriani en la vila Expondeliano del comtat Bisuldunense , contra divuit testimonis duts a judici per Autatus súbdit i assertor del bisbe , que el terme de les viles de Bàschara i Cassaniolas pertany al bisbat per preceptes reials i que les vinyes i construccions fetes en ell sense l'acord del bisbe han de passar a la seva jurisdicció en ser fetes contra llei.
  72. D01121(Girona) - En judici davant del comte Miro , del bisbe Wigone i dels vescomte Segarie i Ennegone, dinou persones reconeixen haver complantat vinyes dins el terme de la vila de Bàscara i no en els de la vila de Muls , en territoris que eren del bisbe i dels seus antecessors , i fan l'evacuació corresponent. 921-II-25 En judici davant del comte i marquès Mirone i del bisbe Wigone , dinou persones reconeixen haver complantat vinyes en la vila de Bascara del comtat Bisullunense en territoris que eren del bisbe i dels seus antecessors, i fan l'evacuació corresponent.

Localitzacions : Alvèrnia, Barcelona, Berguedà, Besiers, Cerdanya, Conflent, Francia, Galícia, Girona, Gòtia, Nimes, Osona, Roergue, Roma - Gothia, Urgell

Bibliografia :

Web :

Comentaris :

Creat 2013-07-18. Darrera modificació de la pàgina el 11 de July del 2019 a les 12h22