Cercar:

Seccions

Fons Cathalaunia



Bibliografies



Metodologia del wiki
Dades

PrimerPreviSegüentDarrer

Tornar a la llista d'anys

53 / 28 Documents de l'any : 881


D01119 [881-882] Epístola del Papa Joan VIII a Miquel rei dels Búlgars reclamant els legats promesos al bisbe Theodosius.(Roma - Bulgària) - Epístola del Papa Joan VIII a Miquel rei dels Búlgars reclamant els legats promesos al bisbe Theodosius.
D01114 [880-882-VII] El matrimoni Floranus i Anseria fa donació al monestir Sancta Maria sobre el riu Orbione i al seu abat Suniefredus de bens en la ciutat de Carcassona i les viles de Casiliaco ,Alderici i Villa Alba.(Carcassona) - El matrimoni Floranus i Anseria fa donació al monestir Sancta Maria sobre el riu Orbione i al seu abat Suniefredus de bens en la ciutat de Carcassona i les viles de Casiliaco ,Alderici i Villa Alba , en retenen l'usdefruit.
D01104 881 Epístola del Papa Joan VIII a l'emperador Carolo per anunciar l'enviament de Petrus palatii de la seu papal amb Zacharias bisbe i bibliotecari per actuar amb els enviats del rei.(Roma) - Epístola del Papa Joan VIII a l'emperador Carolo per anunciar l'enviament de Petrus palatii de la seu papal amb Zacharias bisbe i bibliotecari per actuar amb els enviats del rei.
D01101 881 Regnat de Karolus de Bauguera (Annals de Ripoll I).() - Regnat de Karolus de Bauguera (Annals de Ripoll I).
D01102 881 Regnat de Karolus de Bauguera (Annals de Ripoll II).() - Regnat de Karolus de Bauguera (Annals de Ripoll II).
D01099 880|881 Alterat. Vuitradus ven terres en la vila de Civinono i en el llocs anomenats Salcedo i Escannad.(Autun) - Alterat. Vuitradus ven terres en la vila de Civinono i en el llocs anomenats Salcedo i Escannad , per sis diners.
D01460 881-I En la vila d'Aziriaco els matrimonis de Folcradus i Teutburgis i de Teutgerius venen al monestir de Sancti Benigni regit per l'abat Ingonis un camp en la vila d'Asciriaco del pagus Oscarense.(Borgonya) - En la vila d'Aziriaco els matrimonis de Folcradus i Teutburgis i de Teutgerius amb el consentiment de Wilsonis i Salaman venen al monestir de Sancti Benigni regit per l'abat Ingonis un camp en la vila d'Asciriaco del pagus Oscarense, per sis solidos.
D01449 [880-IV-11 - 881-IV-10] En el monestir de Sancti Benigni de Divion Atila femina i el seu fill Rodulfo donen al monestir dues vinyes en confí Longoviana de la vila Patriniaca del pagus Oscarense.(Borgonya) - En el monestir de Sancti Benigni de Divion Atila femina i el seu fill Rodulfo donen al monestir dues vinyes en confí Longoviana de la vila Patriniaca del pagus Oscarense.
D01450 [880-IV-11 - 881-IV-10] En el monestir de Sancti Benigni de Divion el seu abat Ingonem i Evroardum bescanvien bens en la centena Roringorum de la vila de Bargis del pagus Attoariorum per altres en la vila Aguliaco del pagus Divionensi.(Borgonya) - En el monestir de Sancti Benigni de Divion el seu abat Ingonem i Evroardum bescanvien un mansus i vinya en la centena Roringorum de la vila de Bargis del pagus Attoariorum per un casal , vinya i dos camps del monestir en la vila Aguliaco del pagus Divionensi.
D01451 [880-IV-11 - 881-IV-10] Alterat? Hubertum i Ingo abat de Sancti Benigni bescanvien terres en el pagus Oscarensi.(Borgonya) - Alterat? Hubertum i Ingo abat de Sancti Benigni bescanvien terres en el pagus Oscarensi , un alou en la vila de Chenevis per part del primer per un camp en la vila de Salaona per part del monestir.
D01452 [880-IV-11 - 881-IV-10] En la vila d'Aziriaco el matrimoni Teutgerius i Arieldis ven al monestir de Sancti Benigni regit per l'abat Ingo i el prepòsit Teutfredus un camp en en el lloc anomenat Closis del confí d'Aziriaco en el pagus Uscarense.(Borgonya) - En la vila d'Aziriaco el matrimoni Teutgerius i Arieldis ven al monestir de Sancti Benigni regit per l'abat Ingo i el prepòsit Teutfredus un camp en en el lloc anomenat Closis del confí d'Aziriaco en el pagus Uscarense , per cinc solidos.
D01457 [881-IV-11 - 882-IV-10] Alterat? En el monestir de Sancti Benigni de Divion l'il·lustre Hugo dóna a la casa una cort en el castell de Divionis i un vinya en la vila de Domni Petri del mateix pagus.(Borgonya) - Alterat? En el monestir de Sancti Benigni de Divion l'il·lustre Hugo dóna a la casa una cort en el castell de Divionis i un vinya en la vila de Domni Petri del mateix pagus , ho fa per la seva ànima.
D01459 [881-IV-11 - 882-IV-10] Al monestir de Sanci Benigni de Divion Betto prepòsit de Sancti Stephani fa donació a la casa regida per l'abat Ingo d'un mansus en la vila Curtemulinisae del pagus Oscarense.(Borgonya) - Al monestir de Sanci Benigni de Divion Betto prepòsit de Sancti Stephani fa donació a la casa regida per l'abat Ingo d'un mansus en la vila Curtemulinisae del pagus Oscarense , ho fa per la seva ànima i per la seva sepultura.
D01076 [880-VIII-12 - 881-VII2] Notícia de l'any 267 quan algarejà Hasim b Abd al-Aziz (al-Halidi).(Saragossa) - Notícia de l'any 267 quan algarejà Hasim b Abd al-Aziz (al-Halidi).
D01077 [880-VIII-12 - 881-VII2] Notícia de l'any 267 quan Hasim b Abd al-Aziz (al-Halidi) algarejà contra Saragossa i n'arrasà els ravals.(Saragossa) - Notícia de l'any 267 quan Hasim b Abd al-Aziz (al-Halidi) algarejà contra Saragossa i n'arrasà els ravals.
D01097 881|882-I El sacerdot Odalricus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus un mansus en la cultura de les viles de Fontanas i Cojiaco de l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica.(Alvèrnia) - El sacerdot Odalricus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus un mansus en la cultura de les viles de Fontanas i Cojiaco de l'aice Brivatensi de la pàtria Arvernica , en reserva l'usdefruit per a ell , el seu nebot el clergue Isembatuus i el matrimoni amic Bernardus i Ermenrada.
D01098 881|882-I Alterat. El sacerdot Odalradus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus els mansus que poseeix en la viles anomenada Crispiago de l'aice Brivatensi de la plaga Arvernica.(Alvèrnia) - Alterat. El sacerdot Odalradus cedeix a l'església de Sancti Juliani del vicus Brivates regida per Frontarius arquebisbe Bituricensis i el prepòsit Castellanus els mansus que poseeix en la viles anomenada Crispiago de l'aice Brivatensi de la plaga Arvernica , en reserva l'usdefruit per a ell , el seu nebot el clergue Kinbardus i el seu parent el clergue Ricardi.
D01096 881-I-12 A la vila de Caciacum el rei Karlomannus emet precepte per Abbo bisbe Nevernorum per restitur al servei de Sancti Cyrici Neverno la vila de Curtem sobre el riu Ligeris en la vicaria Patiniacense del pagus Nevernense.(Nevers - Caciacum) - A la vila de Caciacum el rei Karlomannus emet precepte per Abbo bisbe Nevernorum per restitur al servei de Sancti Cyrici Neverno la vila de Curtem i els seus trenta mansos sita sobre el riu Ligeris en la vicaria Patiniacense del pagus Nevernense.
D01152 881-I-15 A la vila de Tauciaco , el rei Boso retorna a Ottrannus arquebisbe Viennesis l'abbadia de Sancti Andreae Inferior de la ciutat , injustament alienada.(Vienne) - A la vila de Tauciaco , el rei Boso retorna a Ottrannus arquebisbe Viennesis l'abbadia de Sancti Andreae Inferior de la ciutat , injustament alienada , ho fa en remei de l'emperador Karoli i la seva muller Hirmintrudis , i el seu fill , el rei Ludovici , així com per ell mateix i la seva muller Hirmingardis.
D01118 881-I-25 Epístola del Papa Joan VIII al rei Karolus avisant-lo de la necesitat de fer cas als seus legats.(Roma) - Epístola del Papa Joan VIII al rei Karolus avisant-lo de la necesitat de fer cas als seus legats.
D01205 879|881-I-28 El tribunal dels jutges Longobardus , Suniefredus , Unifortes , Gontilego , Calvilane , Dodone i Fulgentio a petició de Borellus assertor de l'abat Baroni i el monjo Protasii del cenobi de Sancti Germani procedeix a restaurar el contingut de setze documents perduts a Exalata en la riada del riu Tete.(Conflent) - El tribunal dels jutges Longobardus , Suniefredus , Unifortes , Gontilego , Calvilane , Dodone i Fulgentio a petició de Borellus assertor de l'abat Baroni i el monjo Protasii del cenobi de Sancti Germani procedeix a restaurar el contingut de setze documents perduts a Exalata en la riada del riu Tete. Deu testimonis juren els continguts en la basílica de Sancti Stephani de la vila d'Astovere i haver estat en la domus de Sancti Andree a Exalata en la vall Confluentana on van llegir els documents que tenia l'abat Baro , les compres de Protasius i altres transaccions.
D01199 879|881-I-29 El tribunal dels jutges Langobardus , Bera , Unifortes , Gonteiocus , Calvila , Suniefredus i Fulgentio procedeix a restaurar el contingut de cinc documents perduts a Exalata en la riada del riu Tete a petició de Borellus assertor de l'abat Barone i el monjo Protasius.(Conflent) - El tribunal dels jutges Langobardus , Bera , Unifortes , Gonteiocus , Calvila , Suniefredus i Fulgentio procedeix a restaurar el contingut de cinc documents perduts a Exalata en la riada del riu Tete a petició de Borellus assertor de l'abat Barone i el monjo Protasius. Els testimonis que juren sobre l'altar de la basílica de Sancti Stephani d'Astovere afirmen haver presenciat en la vila d'Ascarone l'entrega del comte Mirone a l'abat Barone i al monjo Protasi de les seves escriptures i precepte reial.
D01095 881-I-30 El matrimoni Serbodei i Fredecontes ven a l'arxiprest Godemare una terra en el lloc de Sancti Felicis en l'apendici del castell Torelonene del territori Osonense.(Osona) - El matrimoni Serbodei i Fredecontes ven a l'arxiprest Godemare una terra en el lloc de Sancti Felicis en l'apendici del castell Torelonene del territori Osonense , per dos solidos.
D01178 879|881-II El tribunal dels jutges Langobardus , Bera , Unifortes , Gunticius , Odolbaldus , Sicloado , Kalvila , Suniefredus i Fulgentio procedeix a restaurar el contingut de dinou documents del monestir de Sancti Germani del lloc de Cuxano perduts en la riada del riu Tete a petició de Borellus assertor de l'abat Baroni i el monjo Protasius.(Conflent) - El tribunal dels jutges Langobardus , Bera , Unifortes , Gunticius , Odolbaldus , Sicloado , Kalvila , Suniefredus i Fulgentio procedeix a restaurar el contingut de dinou documents del monestir de Sancti Germani del lloc de Cuxano perduts en la riada del riu Tete a petició de Borellus assertor de l'abat Baroni i el monjo Protasius qui ha posat argent i les seves propietats al servei del monestir.
D01175 879|881-II-10 En la basílica de Sancti Martini de la vila de Clariano el tribunal del comte Mirone procedeix a restaurar dos documents perduts en el naufragi d'Exalata a petició de Borrellus mandatari dels monjos del monestir de Sancti Germani i assertor del seu abat Protasii.(Conflent) - En la basílica de Sancti Martini de la vila de Clariano el tribunal del comte Mirone procedeix a restaurar dos documents perduts en el naufragi d'Exalata fets en favor de Sancti Andree , Sancti Petri , Sancti Thome , Sancti Iohannis i Sancti Germani , a petició de Borrellus mandatari dels monjos del monestir de Sancti Germani i assertor del seu abat Protasii. Una evacuació de terres en el vilar d'Occenias i una donació d'Aldena amb els seus fills de bens en la vila d'Annos.
D01106 881-III-12 Epístola del Papa Joan VIII als reis Ludovico i Carlomanno i a l'abat Hugoni per demanar el seu consentiment , després d'haver-ho demanat també a l'emperador Carolus , per posar la deodevota Angelbergam muller de l'august Ludovicus sota la tutela de S. Petro.(Roma) - Epístola del Papa Joan VIII als reis Ludovico i Carlomanno i a l'abat Hugoni per demanar el seu consentiment , després d'haver-ho demanat també a l'emperador Carolus , per posar la deodevota Angelbergam muller de l'august Ludovicus sota la tutela de S. Petro , per l'estabilitat del regne i evitar ingerències de Bosoni.
D01105 881-III-29 Epístola del Papa Joan VIII a l'emperador Carolo demanant ajut militar per expulsar els Agarenos.(Roma) - Epístola del Papa Joan VIII a l'emperador Carolo demanant ajut militar per expulsar els Agarenos.
D01173 879-VI-19|881-IV-24|883-X-25 Alterat. Protasius prevere i anomenat abat amb trenta cinc monjos dresprès del naufragi de Sancti Andree a Exalata trien com a nova seu Sanctum Iermanum a Cuxano , a les possessions prèvies del monestir Protasius hi afageix les seves propietats en once viles més.(Conflent) - Alterat. Protasius prevere i anomenat abat amb trenta cinc monjos dresprès del naufragi de Sancti Andree a Exalata on es perderen els documents incloent el diploma del rei Karoli obtingut per mediacio del comte Mirone trien com a nova seu Sanctum Iermanum a Cuxano , fundat per el convers Protasio en el seves pròpies terres i hi transfereixen totes les possessions ; Protasius hi afageix a més les seves propietats en once viles més amb el permís de comte i dels seus germans i en transfereix plenament els seus drets.
D01094 881-IV-25 Els comtes Wifredo i Winidildes compren terres en el lloc d'Exeduce.(Urgell) - Els comtes Wifredo i Winidildes compren terres en el lloc d'Exeduce.
D00883 871|881|890|892|900|901|903|939|941-IV-28 Alterat. Radulfus ven al matrimoni Ansulfus i Druda el castell anomenat Marre sit en el costat de Montiserrati en el comtat de Minorise.(Montserrat) - Alterat. Radulfus ven al matrimoni Ansulfus i Druda el castell anomenat Marre sit en el costat de Montiserrati en el comtat de Minorise , per quinze lliures de plata òptima i amb el consentiment del comte Vuifredus.
D00691 876|881|899-V Alterat? El matrimoni Aymo i Maimborgis fan donació d'una vinya del seu alou sita en la vila de Flacegus en l'agro Tarnatensi del pagus Lugdunensi a l'església de Sancti Martini Saviniacensis.(Lió) - Alterat? El matrimoni Aymo i Maimborgis fan donació d'una vinya del seu alou sita en la vila de Flacegus en l'agro Tarnatensi del pagus Lugdunensi a l'església de Sancti Martini Saviniacensis , se'n reserven l'usdefruit però en donen la nona i la dècima.
D01093 881-V-1 En judici del comte Wifredo Dacho veu reconegudes les seves reclamacions sobre bens sits a Aguaza , en Transmontano , comtat de Cerdanya.(Cerdanya) - En judici del comte Wifredo Dacho veu reconegudes les seves reclamacions sobre bens sits a Aguaza , en Transmontano , comtat de Cerdanya.
D01092 881-V-17 Alterat? Residint en el vilar de Purtos del territori Impuritano el bisbe Gerundensis Teotharius amb el comte Deilane i Suniarii i el vescomte Petrone judiquen entre l'arxipreste Stremirus mandatari del bisbe i Andreas sobre unes terres en la vila Uliano. El bisbe hi té drets per precepte reials i Andreas per aprisió per precepte reial de la vila de Quartu anomenada també Bedenga. Anats al Monte Grinio s'encomanà al jutge Undilane de dividir entre les deus viles segons indica la llei del gots , qui ho feu , ho mesurà i establí les corresponents fites entre la part del bisbe i la d'Andreas.(Empúries - Purtos) - Alterat? Residint en el vilar de Purtos del territori Impuritano el bisbe Gerundensis Teotharius amb el comte Deilane i Suniarii i el vescomte Petrone judiquen amb vuit jutges un saig i trenta quatre bons homes entre l'arxipreste Stremirus mandatari del bisbe i Andreas sobre unes terres en la vila Uliano. El bisbe hi té drets per precepte reials i Andreas per aprisió per precepte reial de la vila de Quartu anomenada també Bedenga. Anats al Monte Grinio s'encomanà al jutge Undilane de dividir entre les deus viles segons indica la llei del gots , qui ho feu , ho mesurà i establí les corresponents fites entre la part del bisbe i la d'Andreas.
D01091 881-V-23 Alterat. A Petraefictum el rei Karlomannus emet precepte de protecció per a l'abat Attila del monestir de Sancti Polycarpi del pagus Redensi i el seus bens.(Rasés - Petraefictum) - A Petraefictum el rei Karlomannus emet precepte de protecció per a l'abat Attila del monestir de Sancti Polycarpi del pagus Redensi i el seus bens en aquest pagus i els que Austriminrus cedí a la casa en els pagus Helenensi i Carcassensi.
D01090 881-VI El matrimoni Nadalus i Amalgeldis amb Arhintrudis ven al matrimoni Aldono i Adta una terra al lloc anomenat Alsono aqua de la vila Crouptas de l'agro Asserenense del pagus Lugdunense.(Lió) - El matrimoni Nadalus i Amalgeldis amb Arhintrudis ven al matrimoni Aldono i Adta una terra al lloc anomenat Alsono aqua de la vila Crouptas de l'agro Asserenense del pagus Lugdunense , per dos solidos.
D01089 881-VI-4 Al vicus de Pauliacum el rei Karlomannus atorga precepte d'immunitat i concessió de bens a l'arquebisbe de les esglésies Narbonensis i Redensis , Sigebod , seguint el que a Trecas a petició del papa Joanne havia concedit el seu pare el rei Hludovicum.(Pauliacum - Gòtia) - Al vicus de Pauliacum el rei Karlomannus atorga precepte d'immunitat i concessió de bens a l'arquebisbe de les esglésies Narbonensis i Redensis , Sigebod , seguint el que a Trecas a petició del papa Joanne havia concedit el seu pare el rei Hludovicum , a més d'immunitat i impostos es concedeixen a la seu l'abadia de Sancti Laurentii , els fiscs depenents de sancto Paulo al comtat Biterrensi i els de Bassianum i la vila d'Arsegii i en el comtat Redensi la vila de Limosus amb l'església de Sancte Eulalia amb Flaceiano i la de Villa Longam amb la de Sancti Felicis incloent els impostos dels hispani i hostolenses que hi hagin.
D01088 881-VI-5 Al vicus de Pauliacum Karlomannus atorga a l'abat del monestir de Sancti Florentii , Rodulfus , d'establir-se en el pagus Biturigo en la cella de Nobiliacus on hi descansa Sancti Gundulfus en motiu dels danys causats per els Normannis , així com quatre vaixells lliures de navegar sense taxes per totes les aigües del regne.(Pauliacum - Bourges) - Al vicus de Pauliacum Karlomannus atorga a l'abat del monestir de Sancti Florentii , Rodulfus , d'establir-se en el pagus Biturigo en la cella de Nobiliacus on hi descansa Sancti Gundulfus , coneguda ja per el seu predecessor Didoni , en motiu dels danys causats per els Normannis , així com quatre vaixells lliures de navegar sense taxes per totes les aigües del regne.
D01458 881-VII-18 Alterat? En la vila de Conriacum el rei Karlomanni confirma el bescanvi fet entre Geilo bisbe Lingonensis i Baldricus fidel del rei de bens en la vila de Turgiaco de la vicaria Stolvicensi del pagus Tornotrensi.(Condrieu - Borgonya) - Alterat? En la vila de Conriacum el rei Karlomanni confirma el bescanvi fet entre Geilo bisbe Lingonensis i Baldricus fidel del rei de bens en la vila de Turgiaco de la vicaria Stolvicensi del pagus Tornotrensi.
D01075 [881-VIII-1 - 882-VII-21] Notícia d'Abenadari de com l'any 268 Almòndir fill de l'emir Muhammad sortí en expedició amb Hàixim b. Abdelaziz , anà a la Frontera més llunyana on atacà Saragossa i prengué el castell de Roda.(Saragossa) - Notícia d'Abenadari de com l'any 268 Almòndir fill de l'emir Muhammad sortí en expedició amb Hàixim b. Abdelaziz , anà a la Frontera més llunyana on atacà Saragossa i prengué el castell de Roda.
D01071 [881-VIII-1 - 882-VII-21] Notícia de l'any 268 quan l'emir Muhammad envià el seu fill al-Mundir a combatre als revoltats , assetjà Saragossa i arrasà el seu districte , conquerí la fortalesa de Rueda de Jalón i anà contra Muhammad b. Lubb b. Musa a la plaça forta de Borja.(Saragossa) - Notícia de l'any 268 quan l'emir Muhammad envià el seu fill al-Mundir a combatre als revoltats , assetjà Saragossa i arrasà el seu districte , conquerí la fortalesa de Rueda de Jalón i anà contra Muhammad b. Lubb b. Musa a la plaça forta de Borja.
D01072 [881-VIII-1 - 882-VII-21] Notícia de l'any 268 quan l'emir d'al-Andalus Muhammad b. Abd al-Rahman envià el seu fill al-Mundir a combatre als revoltats , assetjà la ciutat de Saragossa i arrasà el seu territori , conquerí la fortalesa de Rueda de Jalón on empresonà a Abd al-Wahid al-Ruti i anà contra Muhammad b. Murakkib b. Musa a la plaça forta de Borja.(Saragossa) - Notícia de l'any 268 quan l'emir d'al-Andalus Muhammad b. Abd al-Rahman envià el seu fill al-Mundir a combatre als revoltats , assetjà la ciutat de Saragossa i arrasà el seu territori , conquerí la fortalesa de Rueda de Jalón on empresonà a Abd al-Wahid al-Ruti i anà contra Muhammad b. Murakkib b. Musa a la plaça forta de Borja.
D01074 [881-VIII-1 - 882-VII-21] Notícia d'Ennuguairí de com l'any 268 l'emir Muhammad envià el seu fill Almòndir a combatre als revoltats , anà a la ciutat de Saragossa i arrasà el seu territori , conquerí la fortalesa de Roda on empresonà a Abdelguàhid el-Rotí un del homes més esforçats del seu temps , i atacà els encontorns de Borja per dirigir-se posteriorment a la ciutat de Lleida i Cerdanya?.(Saragossa) - Notícia d'Ennuguairí de com l'any 268 l'emir Muhammad envià el seu fill Almòndir a combatre als revoltats , anà ala ciutat de Saragossa i arrasà el seu territori , conquerí la fortalesa de Roda on empresonà a Abdelguàhid el-Rotí un del homes més esforçats del seu temps , i atacà els encontorns de Borja per dirigir-se posteriorment a la ciutat de Lleida i Cerdanya?.
D01087 881-VIII-24 Alterat? En la vila de Tortariam el rei Karlomanus posa posa la seva protecció al monestir de la màrtir Ceciliae de la vall d'Euente del pagus Urgellensi i al seu abat Edifredus.(Tortariam - Urgell) - Alterat? En la vila de Tortariam el rei Karlomanus posa posa la seva protecció al monestir de la màrtir Ceciliae de la vall d'Euente del pagus Urgellensi i al seu abat Edifredus , concedint-li les esglésies de Sancti Iuliani i Sancti Gervasii de Montasione i la meitat de la de Sanctae Eulaliae de Montinione.
D01086 881-VIII-29 En la vila de Fosssianum el rei Karlomannus emet precepte de protecció per el bisbe Gerundense Theothari i la seva seu , bens als pagus Impurithano , Gerundense , Bisuldunense i Petralatense.(Fosianum - Girona) - En la vila de Fosssianum el rei Karlomannus , com havia fet abans el seu pare Ludovico , emet precepte de protecció per el bisbe Gerundense Theothari i la seva seu , bens als pagus Impurithano , Gerundense , Bisuldunense i Petralatense.
D01085 881-VIII-29 En la vila de Costam el rei Karlomagnus a petició del venerable abat Vulfardus concedeix a Rainardum , fidel seu , les viles d'Aspiranum i Albinianum del pagus Biterrensi , l'església Sancti Felicis de la vila Calobrice i el vilar de Paulinianum.(Costam - Besiers) - En la vila de Costam el rei Karlomagnus a petició del venerable abat Vulfardus concedeix a Rainardum , fidel seu , les viles d'Aspiranum i Albinianum del pagus Biterrensi , l'església Sancti Felicis de la vila Calobrice i el vilar de Paulinianum.
D01084 881-VIII-30 En la vila de Costam del regne Provincie el rei Karlomannus emet precepte per a l'abat Sunifredus del monestir de Sancte Marie de la vall Asperia del pagus Rusilionensi posant-lo sota la seva tuició i mundeburg.(Costam - Vallespir) - En la vila de Costam del regne Provincie el rei Karlomannus emet precepte per a l'abat Sunifredus del monestir de Sancte Marie de la vall Asperia del pagus Rusilionensi posant-lo sota la seva tuició i mundeburg , bens el pagus i comtat Rusilionensi i en el pagus Bisildunensi.
D01083 881-IX-2 A Biderridam el rei Karlomanus emet precepte per el bisbe Gerundensis Theotharius concedint-li la propietat de la vall d'Arez.(Biderram - Girona) - A Biderridam el rei Karlomanus emet precepte per el bisbe Gerundensis Theotharius concedint-li la propietat de la vall d'Arez.
D01081 881-IX-22 Soria ven al seu fill a Ramione una terra en el lloc de Cuspe del pau Bergetanense més una vaca amb un vedell , un ase i un porc.(Berguedà) - Soria ven al seu fill a Ramione una terra en el lloc de Cuspe del pau Bergetanense més una vaca amb un vedell , un ase i un porc , per cinc solidos.
D01461 881-X En el lloc anomenat Villa del comtat Laticense el matrimoni noble Buinum i Tressoara fan donació als monjos de Sancto Benigno d'un mansus i la capella de Sancti Valerii que tenen en la vila de Norga de la centena Roringorum.(Borgonya) - En el lloc anomenat Villa del comtat Laticense el matrimoni noble Buinum i Tressoara fan donació als monjos de Sancto Benigno d'un mansus i la capella de Sancti Valerii que tenen en la vila de Norga de la centena Roringorum , ho fan per la seva ànima.
D01079 881-X-19 Els matrimonis Ansebertus i Ermoiga i Ranemirus i Nunia venen ensems al matrimoni Todulfus i Traselinda dos camps en una vila del terme del castell de Sancti Laurentio del comtat d'Ausona.(Osona) - Els matrimonis Ansebertus i Ermoiga i Ranemirus i Nunia venen ensems al matrimoni Todulfus i Traselinda dos camps en una vila del terme del castell de Sancti Laurentio del comtat d'Ausona , per deu denaris.
D01080 881-XI Ebrardus fill dels difunts Guigoni & Avanae fa entrega de l'església de S. Boniti de la vila de Lacus de la vicaria Salense del pagus Arvernico a l'abat del monestir S. Petro Belliloci , Gairulfi i als monjos Loboleno i Ebrardo.(Llemosí) - Ebrardus fill dels difunts Guigoni & Avanae fa entrega de l'església de S. Boniti de la vila de Lacus de la vicaria Salense del pagus Arvernico , que havia estat cedida ja en vida per els seus pares , a l'abat del monestir S. Petro Belliloci , Gairulfi i als monjos Loboleno i Ebrardo.
D01050 881-XI-11 Epístola del Papa Joan VIII a emperador Carles agraint-li la seva defensa de l'església Romanae , la vinguda a Italiam i Papiae i fent-li saber de l'invasor Widone Rabia.(Roma - Pavia) - Epístola del Papa Joan VIII a emperador Carles agraint-li la seva defensa de l'església Romanae , la vinguda a Italiam i Papiae i fent-li saber de l'invasor Widone Rabia.
D01078 881-XII El matrimoni Bertrandus i Gelindis cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vici Brivates regida per l'arquebisbe i abat Frontarius i el seu prepòsit Castellanus les propietats que foren del seu germà Heldeberti sites en la vila de Batusaco del comtat Brivatensi de la pàtria Arvernica.(Alvèrnia) - El matrimoni Bertrandus i Gelindis amb Judelae cedeixen a l'església de Sancti Juliani del vici Brivates regida per l'arquebisbe i abat Frontarius i el seu prepòsit Castellanus les propietats que foren del seu germà Heldeberti sites en la vila de Batusaco del comtat Brivatensi de la pàtria Arvernica , respectant-ne l'usdefruit mentre visqui de la part que el seu germà Ateberto cedí al degà de la casa , ho fan per l'ànima d'Heldeberto.



Genèrics

D01238 [879-882] Gontardus bisbe Matiscensis pacta una prestaria amb el prevere Bernuinus i Adorelo , on entrega una cort sita en la vila de Leodretico de l'agro Cupriacense del pagus Tolvendonense per que hi facin una capella.(Mâçon) - Gontardus bisbe Matiscensis pacta una prestaria amb el prevere Bernuinus i Adorelo , on entrega una cort sita en la vila de Leodretico de l'agro Cupriacense del pagus Tolvendonense per que hi facin una capella , amb el compromís que si la poden conquerir faran escriptura fixant-ne un pagament anual a Sancto Vincentio.
D01467 [879-882] Alterat. Donació del sacerdot Iterius a Sancto Petro et Sancto Theofredo d'una quarta part de l'església de Sanctae Mariae de la vila de Dora de la vicaria Livratensi del comtat Arvernico (regest).(Velai) - Alterat. Donació del sacerdot Iterius a Sancto Petro et Sancto Theofredo d'una quarta part de l'església de Sanctae Mariae de la vila de Dora de la vicaria Livratensi del comtat Arvernico més un mansus a Hispinacia i un molí a Vara (regest).
D01456 [880-888] Alterat. El bisbe Geylo cedeix al lloc on reposen les restes de Sant Benigni l'església de Sancti Vincentii intramurs del castell de Divion.(Borgonya) - Alterat. El bisbe Geylo cedeix al lloc on reposen les restes de Sant Benigni l'església de Sancti Vincentii intramurs del castell de Divion.
D00002 [880-890] Epigrammata Cipriani Cordobensis sedis arcipresbiteri <III> i <IV> (Còrdova) - Poema (cortes?, humorístic?) sobre un comte anomenat Guifré, acompanyat d'una il·lustre Guisèn, i un vano amb lletres d'or per fer passar la calor.
D01143 [879-884]-XI El matrimoni Sicardus i Ingelsindis fa donació a l'esgésia de S. Petri de Belloloco i al seu abat Gairulfus de bens en la vicaria Barinse del territori Lemozino , l'església de S. Martialis al riu Correziam i en la vila de Rofiniacum quatre mansus amb cinc servents.(Llemosí ) - El matrimoni Sicardus i Ingelsindis fa donació a l'esgésia de S. Petri de Belloloco i al seu abat Gairulfus de bens en la vicaria Barinse del territori Lemozino , l'església de S. Martialis al riu Correziam i en la vila de Rofiniacum quatre mansus amb cinc servents , ho fan per les seves ànimes i les del seus germans el prevere Adalgarii i Andriani i genitors Madalberti i Datile reservant-ne l'usdefruit.
D01239 [879-885] Alterat. El matrimoni Waremfredus i Aaltrudis fa donació al bisbe Guntardus i a l'església de Sancti Vincenti de Matisconum de dues corts que tenen en la vila de Toriaco de l'agro Fusciacense del pagus Matisconense.(Mâçon) - El matrimoni Waremfredus i Aaltrudis fa donació al bisbe Guntardus i a l'església de Sancti Vincenti de Matisconum de dues corts que tenen en la vila de Toriaco de l'agro Fusciacense del pagus Matisconense , es reserven l'usdefruit per ells i el seu fill Aynardus i en fixen un pagament anual.
D01132 [880-886] Document perdut. Carta de poblament del comte Guifré als habitants del castell de Cardona (regest).(Urgell) - Document perdut. Carta de poblament del comte Guifré als habitants del castell de Cardona (regest).
D01100 [879-887] El rei Boso confirma a Rostagnus arquebisbe Arelatensis el precepte que el seu antecessor Hlotari feu per Rotlano antecessor de Rostagnus en l'arquebisbat situant el monestir de Crudatos del comtat Vivariensis actualment regit per Amicus al servei de la seu del bisbat dedicada a S. Stephano i al seu primer bisbe S.Trophimo.(Arle) - El rei Boso confirma a Rostagnus arquebisbe Arelatensis el precepte que el seu antecessor Hlotari feu per Rotlano antecessor de Rostagnus en l'arquebisbat situant el monestir de Crudatos del comtat Vivariensis actualment regit per Amicus al servei de la seu del bisbat dedicada a S. Stephano i al seu primer bisbe S.Trophimo.
D01234 [879-893] Notícia de l'adquisició del lloc de Iudaicas i el terme de Coscolio del comtat Bisildunense feta per el comte Dela qui mogué els jueus que hi habitaven a la seva ciutat de Ierunda.(Girona) - Notícia de l'adquisició del lloc de Iudaicas i el terme de Coscolio del comtat Bisildunense feta per el comte Dela qui mogué els jueus que hi habitaven a la seva ciutat de Ierunda.
D01160 [879-X-15 - 887-I-11] Document perdut. Boso cedeix bens al comte Adalelmo i la seva muller Rotlindi.(Vienne) - Document perdut. Boso cedeix bens al comte Adalelmo i la seva muller Rotlindi.
D01159 [879-X-15 - 887-I-11] Document perdut. Boso cedeix les esglésies de Sanctae Mariae seu Sancti Donati al bisbe Ysahac.(Vienne) - Document perdut. Boso cedeix les esglésies de Sanctae Mariae seu Sancti Donati al bisbe Ysahac.
D01158 [879-X-15 - 887-I-11] Document perdut. Boso amb Hermengardis i el seu fill Ludovicus cedeix Villam Novam al bisbat Valentinensis.(Vienne) - Document perdut. Boso amb Hermengardis i el seu fill Ludovicus cedeix Villam Novam al bisbat Valentinensis.
D01155 [879-X-15 - 887-I-11] Document perdut. Boso dóna al comte Teutbertus la vila de Mantulam.(Vienne) - Document perdut. Boso dóna al comte Theubertus la vila de Mantulam qui la cedirà a l'església de Sancti Mauritii Viennensis i al seu bisbe Bernuinus.
D01153 [879-X-15 - 887-I-11] Esment de la donació feta per el rei Boso al bisbe Valentinensis Ratberti i l'església de Kariloci de les viles i esglésies de Regniacum i Sanctum Nicecium de Strata.(Vienne) - Esment en diploma de Felip August de la donació feta per el rei Boso al bisbe Valentinensis Ratberti i l'església de Kariloci de les viles i esglésies de Regniacum i Sanctum Nicecium de Strata.
D00386 [824-913] Alterat. Relat de la invenció dels sants Valeri , Vicenç i Eulàlia al Peloponès.(Creta) - Alterat. Relat de la invenció dels sants Valeri , Vicenç i Eulàlia al Peloponès. Abans que els fills d'Agar envaïssin Creta , arribaren per mar al castell de Bubalorum dos sepulcres provinents de la ciutat de Barcelona ; un amb les restes de bisbe sant Valeri , del diaca Vicenç i de la celebèrrima màrtir santa Eulàlia , i l'altre , amb les del seus servents. Els habitants del lloc , en mirar de traslladar les restes , es trobaren que elles mateixes els hi indicaren el lloc del no que es volien moure , i per tant els hi edificaren allà mateix un temple. Amb l'arrivada dels musulmans a Creta (824) , la illa de Bubalorum fou pressa i saquejada i les restes abandonades , fins que en temps dels emperadors Lleó i Alexandre (886-913) , alertat per transeünts , el bisbe de Monembasia , que abans ho havia estat de Corona , Nicetas , envià preveres a examinar el lloc. Finalment les restes descansaren sota l'altar de santa Irene en l'església major de Monembasia dedicada a Santa Anastasia.
D00006 [840-893] Alterat. Vita Sancti Theodardi(Gòtia) - Alterat. Vida de Sant Teotard (840-893), arquebisbe de Narbona (885-893)
D00427 [850-925] Vita Sancti Geraldi Auriliacensis comitis.(Alvèrnia) - Vita Sancti Geraldi Auriliacensis comitis , escrita per Sant Odó , abat de Cluny al voltant de l'any 930.
D00586 [855-969] Relat de la translació de les restes de Sant Vicenç a Itàlia.(Hispania - Italia) - Relat de la translació de les restes de Sant Vicenç a Itàlia. Durant el viatge de l'emperador Otò I a Arethio per rebre la seva futura nora , la princesa grega Theophano , el bisbe del lloc entregà al bisbe de Bergamensis i als monjos del mont Romarici les restes del cos de S. Vincentio , juntament amb altres relíquies , que havien estat dutes a Corduno per el diaca Bertraus i el bisbe Crisulfus , amb no poc perill , des del monestir de Sancti Vincentii aprop de Capuam , quan va ser devastat per els pagans , on havien estat venerades des de feia molt de temps , després que fossin dutes secretament per dos monjos des de Hispania.
D01560 [873-882]-VII-15 Alterat. Epístola de Iohannes VIII al rei Aldefonso constituint la seu metropolitana Ovetensi en el confí de Gallaeciae.(Roma) - Alterat. Epístola de Iohannes VIII al rei Aldefonso constituint la seu metropolitana Ovetensi en el confí de Gallaeciae.
D01559 [873-882]-XI-29 Alterat. Epístola Iohannes VIII al rei Gallaeciarum Aldefonso exhortant-lo en resposta a les seves misives a la consagració de l'església de B. Jacobi i la celebració d'un concili amb els bisbes Hispani.(Roma) - Alterat. Epístola Iohannes VIII al rei Gallaeciarum Aldefonso exhortant-lo en resposta a les seves misives a la consagració de l'església de B. Jacobi i la celebració d'un concili amb els bisbes Hispani i per demanar l'enviament de cavalls de guerra contra els pagans.
D00891 [874 - 899] Inscripció Baio constructor (Sant Pere de Clarà).(Maresme) - Inscripció Baio constructor (Sant Pere de Clarà).
D01565 [876-887] Alterat. Els germans Davidius , Eneco , Ramius i Argilum donen al monestir d'Alaone dues terres en el lloc anomenat Torocone de la vall Urritense.(Ribagorça) - Alterat. Els germans Davidius , Eneco , Ramius i Argilum donen al monestir d'Alaone regit per l'abat Gilmundus i als seus monjos dues terres en el lloc anomenat Torocone de la vall Urritense , una per l'ànima del seu pare Otgeri i l'altra per la de la seva mare Iciloni.
D01566 [876-914] Alterat. El matrimoni Sulpicius i Geila dóna al monestir del Beati Theofredi i al seu abat Rostagno una casa en la vila Duciliaco de l'arce Calanconense del pagus Vivariensi. (regest).(Velai) - Alterat. El matrimoni Sulpicius i Geila dóna al monestir del Beati Theofredi i al seu abat Rostagno una casa en la vila Duciliaco de l'arce Calanconense del pagus Vivariensi. (regest).
D01567 [876-914] Alterat. El matrimoni Leutardus i Isingarda dóna al monestir del Beato Theofredo i al seu abat Rostagno bens en la vila de Campanias del pagus Vivariensi. (regest).(Velai) - Alterat. El matrimoni Leutardus i Isingarda dóna al monestir del Beato Theofredo i al seu abat Rostagno bens en la vila de Campanias del pagus Vivariensi. (regest).
D01568 [876-914] Alterat. Sigebaldus dóna al monestir de Sancti Petri et Sancti Theofredi regit per l'abat Rostagno bens en la vila anomenada Arsiaco de l'arce Soltronense. (regest).(Velai) - Alterat. Sigebaldus dóna al monestir de Sancti Petri et Sancti Theofredi regit per l'abat Rostagno bens en la vila anomenada Arsiaco de l'arce Soltronense. (regest).
D01570 [876-914] Alterat. El matrimoni Godo i Ingelrada donaren a l'església de Sancti Petri en temps de l'abat Rostagno bens en el pagus Vellaico i arce Anicense en les viles de Deumas , Fabrica i Cardazeto. (regest).(Velai) - Alterat. El matrimoni Godo i Ingelrada donaren a l'església de Sancti Petri on descansa el cos de Sant Theofredus i en temps de l'abat Rostagno bens en el pagus Vellaico i arce Anicense en les viles de Deumas , Fabrica i Cardazeto. (regest).
D01571 [876-914] Alterat. El matrimoni Glaudius i Ingelmodis donaren al monestir de Sancti Petri en temps de l'abat Rostagnus un mansus en la vila de Mansus Sic Brandi. (regest).(Velai) - Alterat. El matrimoni Glaudius i Ingelmodis donaren al monestir de Sancti Petri on descansen els cossos de sant Theofredus i sant Eudo en temps de l'abat Rostagnus un mansus en la vila de Mansus Sic Brandi. (regest).
D01389 [850-900] Inscripció en capça bisbe Flavianus Addolenus (de Couserans).(Tolosa) - Inscripció en capça bisbe Flavianus Addolenus (de Couserans).
Creat 2011-01-04. Darrera modificació de la pàgina el 26 de January del 2023 a les 17h45